HC

Från livet i Nairobi till livet i Stockholm vidare till Sudan. Tillbaka i Nairobi och vidare till Tanzania.

Monday, April 24, 2006

Hemma i verkligheten

Jag har verkligen haft en helt underbar vecka på Lamu. Det känns som om jag har varit borta längre än en vecka vilket säkerligen beror på att jag har varit så bortkopplad ifrån omvärlden. Jag har inte sett en tidning, tv, radio eller dator på en hel vecka!

Lamu är en helt fantastisk ö där de lever som de alltid har gjort. Det finns 1 bil på ön som används av the district commissoner, men eftersom det inte finns några bilvägar så kommer han bara ifrån sin bostad till kontoret med bilen. Sen är det åsna eller dhow (liten båt) som gäller. Lamu Town består av smala mysiga gränder, människorna är otroligt vänliga och hjälpsamma utan baktankar om att tjäna pengar på en.

Jag har verkligen tagit det väldigt lugnt hela veckan. Helt själv har jag inte varit eftersom vänner till mig från Nairobi har kommit och åkt.

Nu har jag två dagar kvar i Nairobi, sedan bär det av till Sverige!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home