HC

Från livet i Nairobi till livet i Stockholm vidare till Sudan. Tillbaka i Nairobi och vidare till Tanzania.

Thursday, April 27, 2006

Sverige - Jönköping

Då så var man på svensk mark igen och det mesta är sig likt. Det enda som har ändrat sig tror jag är kläderna i affärerna. På tal om kläder så har jag redan hunnit köpa tre par skor.

Hemresan gick bra, men jag är djupt besviken på Kenya Airways! Underhållningen höll inte nivån på flygresan och vi fick alldeles för lite mat. Ska skriva och klaga till KLM eftersom det är ifrån dem jag har köpt biljett och därför räknar med en viss standard, även ifrån deras samarbetspartner. Jag gillar att klaga!! Tycker att fler människor borde klaga när en vara eller service inte uppfyller vad kunden har betalt för.

Vid köksbordet här i Jönköping berättade min pappa o syster Matilda att när de hällde lättmjölk på sin gröt häromdagen så smakade mjölken grädde. Ett samtal till Arla generarade i en liten nätt summa och ett ursäktande brev som beklagade hårstråt i osten! Verkar inte bara vara mjölken som Arla har problem med, de verkar har problem med att hålla sär vilken kund som har klagat på vad.

Nu precis blev jag inbjuden på examensfest den 17 juni! Så otroligt trevligt!! Smörgåstårta och vitt vin, men jag har blivit lovad Loka. =)

4 Comments:

Blogger Julia said...

Ja snart firar du ju ett-års jubileum ;)

9:24 AM  
Blogger HC said...

Mm...hur ska vi fira det?? =)

9:36 AM  
Blogger Julia said...

ja det blir väl här i Göteborg under rikstinget vi får fira.. får tänka ut ngt..

11:05 AM  
Blogger HC said...

Högtidsdagen är den 4 maj. Det var bara spritceremonin som var under rikstinget förra året. Trodde du hade koll på mitt spritdrickande! ;)

12:23 PM  

Post a Comment

<< Home