HC

Från livet i Nairobi till livet i Stockholm vidare till Sudan. Tillbaka i Nairobi och vidare till Tanzania.

Friday, March 03, 2006

Supervisor besök


Min supervisor från skolan ska besöka mig idag på NDI. Egentligen är det inte mig han först och främst ska träffa utan Dickson Omondi som är min arbetsdelegerare. I vilket fall som helst så ville Dickson att vi skulle komma tidigt till kontoret för det så att vi hann förbereda oss. Oftast brukar vi inte vara här förrän vid 9:30, men idag så kom vi innan 9. =)

Min sittplats är i ett litet konferenserum mitt i byggnaden eftersom de är lite trångbodda. Dickson delar kontor med en kille som jobbar med Somaliaprogrammet. Men idag vill Dickson imponera på min supervisior som för den delen heter Ambassador Mwanzia (vart han har varit ambassadör vet jag inte än...) så han har kört ut Somalia killen och gett mig hans skrivbord. Sen har han satt upp foto på väggarna ifrån våra workshop och en del ministrerar som har deltagit, information om KIC och NDI Reports.
I bokhyllan har han placerat speciellt utvalda böcker bla "KICs" bok Bridging the Nation Kenya av Ken Opala (mycket läsvärd!)
Te och Kaffe är förberett med lite biscuits och nu sitter vi bara och väntar... =)

Jag tycker ju självklart att allt är lite överdrivet, men jag förstår ju Dickson som vill visa upp en bra image.
Nu är Ambassador Mwanzia 30 min försenad...



Jag o Dickson på favvo lunchstället som tyvärr har stängt.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Go Dickson. Hälsa honom! Kan läsa att du lever livets glada dagar med upplopp, mediablockader, ambassadörer och massor av trevliga personer på kontoret.

Ha det gott.

David

11:50 AM  
Blogger Julia said...

Åh, köttstället! Det är så underbart m denna blogga... Har så många sätt att hålla mig uppdaterad på¨nu ;) Puss

4:04 PM  

Post a Comment

<< Home