HC

Från livet i Nairobi till livet i Stockholm vidare till Sudan. Tillbaka i Nairobi och vidare till Tanzania.

Tuesday, July 04, 2006

Bilder från Rikstingets gyllene dagar

Rikstinget är över och har varit i tre dagar. Bloggandet kom av sig på grund av sömnbrist och nattjobb. Vaknade för någon timme sedan och är strax på väg till jobb igen. Tänkte bara lägga ut lite bilder från rikstinget:


Yusuf, Etay och Jonas har klarat av första etappen på Rikstinget. Nöjda styr de stegen till närmsta Pizzerian till bloggarens frustration. "Jamen, du kan ju äta Kebab!" försökte de uppmuntra mig med. När jag skulle beställa kebab så fanns det ingen, men däremot fanns Kebabpizza som Yusuf beställde. Jag fick det inte att gå ihop inte ens efter att ha frågat kyparn om det. Jag fick nöja mig med en Kycklingsallad.

Carro o Steven kuckilurar på ett Café längs Avenyn ;)

Gentlemannen Jonatan (längs till höger) hämtade upp mig på sin motorcykel och första stoppet var Liseberg där vi mötte Yusuf, MJ och Gunilla. Därefter tyckte han att det var dags för mig att få känna på lite fart o med en mer eller mindre laglig hastighet drog vi iväg till SKF där han sommarjobbar. Jag kan inte påstå att jag är svag för motorcyklar men däremot saker som går snabbt och ger mig en härlig känsla i magen. =)

Rikstingsfesten gick av stapeln på fredagkvällen. Det var en mycket trevlig fest och jag fick Yusuf som min bordskavaljé. Eftersnacket skedde sedan på Seven Eleven, det nya innestället i Göteborg ;). På bilden syns Edvard, Etay, Christoffer, Steven, Yusuf, Michaela och MJ. Till en början var skaran inte så stor, men innan kl slog 2 var vi nästan 15 personer. Även den med störst rädslan för mig vågade sig dit. (tanken var att hans bild skulle läggas in här, men nu har min blogg vägrat att lägga upp den i 1h, så nu ger jag mig).

Nu så kanske någon funderar på om det inte är någon politik på ett Riksting. Visst är det det, men jag var utställare för KIC och missade alla debatterna. Men sen vet ju vi som har varit aktiva i politiken en längre tid att de flesta besluten görs upp i korridorerna...

Jag vill tacka alla kära vänner i KDU och partiet för några mycket trevliga dagar. Jag ser framemot att jobba med er alla i den stundande valrörelsen! =)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home