HC

Från livet i Nairobi till livet i Stockholm vidare till Sudan. Tillbaka i Nairobi och vidare till Tanzania.

Thursday, July 20, 2006

Packning o kycklingar

Jag är i Skövde och packar idag.
Tack o lov så packade jag ihop mina personliga ting förra året innan jag åkte till Kenya. Då lägenheten har varit uthyrd möblerad i andra hand under året så är det främst köket kvar att packa ihop. Samtidigt är det väl det som tar mest tid. Allt porslin måste slås in för att skyddas. Jag har hittat lite gammalt tyg som jag nu snyggt river sönder och använder till glas, koppar o tallrikar.

Jag hade en del tidsskriftsamlare stående här med som jag nu precis har gått igenom. Hittat en hel del gammalt från KDU och en Kristdemokraten från 1 juni 2001. Huvudnyheten var att Jakob Forssmed hade blivit ny förbundsordförande. Hittade även ett papper som jag hade skrivit ut från KDUs citat-mapp där Martin Wisell hade skrivit under ämnet "Filosofi vid långtråkiga tillfällen!":

Här kommer lite fler möjliga teorier kring frågan varför kycklingar går över vägen:
ALF SVENNSON
Kycklingarna går över vägen därför att de har en pueril inställning.

MAGNUS JACOBSSON
Därför att det här är tuffa kycklingar. Jag är stolt över dem. Nu fixar de åtta procent!

HENRIK GUSTAFSSON
Kycklingarna går över vägen därför att de är förföljda av Pinnochet på den förra sidan.

MIA FRISK
Tack vare Dan Ericssons suveräna jordbrukspolitik har våra svenska kycklingar blivit så kompetenta och företagsamma att de på ett trovärdigt sätt kan gå över till den andra sidan vägen.

DANIEL LILJEBERG
Allting är antingen svart eller vitt. Antingen är kycklingarna på den ena sidan vägen, eller så är de på den andra sidan. Kycklingarna måste välja sida, och då väljer de den sida där det finns eviga värden.

MAGNUS BERNTSSON
På den europeiska kycklingkongressen har olika fraktioner inom European kyckling democrats (EKY), Democratic kyckling federation (DEMKYCK), Kyckling european people party (KYEPP), Christian democratic kycklings (CDK), Young european kycklings (YEK) och European kyckling community (EKC), medverkat. Motsättningarna ledde till att en fraktion kulturradikala kycklingar bröt sig ur och gick över vägen. Dessa kycklingar är uttalade drogliberaler.

ANNA-KARIN MARCELIND
Dessa förtjusande små duniga kycklingar har gett sig av över vägen för att solidariskt stödja sina grannkycklingarnas tappra kamp för miljö, jämställdhet och fred bland alla världens kycklingar.

ERIK SLOTTNER
Kycklingarna går över vägen därför att straffen är alldeles för lindriga för kycklingar som går över vägen.

PER HASSELBERG
Kycklingarna går över vägen därför att kycklingarna har rätt till landet på andra sidan vägen också.

Martin Wisell 10 juni 1998 17:46


Som ni förstår så är det inte helt tråkigt att packa! =)



ps. är det ingen som är intresserad av att köpa en fin bostadsrätt i Skövde? 40 kvm och en månadsavgift på 1947 kr. Inglasad balkong och riktigt kök. Det är ju som hittat! ;)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home