HC

Från livet i Nairobi till livet i Stockholm vidare till Sudan. Tillbaka i Nairobi och vidare till Tanzania.

Wednesday, January 03, 2007

Köpenhamn

Idag blev det en dagstur till Köpenhamn för shopping. Köpenhamn ska visst vara känd för sin rea som börjar varje år den 2 jan och jag får väl sprida ryktet vidare. I Sverige så är det oftast utplockat under rea-tider. En annan som har en storlek som ryker först brukar inte har någon större framgång på reor i Sverige och sen brukar jag bara tycka att det är en massa lustiga och fula kläder kvar. I Köpenhamn var det annorlunda. Där kändes det inte alls utplockat i hyllorna. Jag gjorde tre små inköp bestående av en polo-tröja, en shorta och en BH. Jag gjorde ett ytterliggera intressant inköp; bröstvårte-"plåster". Vi tjejer som inte har så stora bröst kan ibland unna oss att bära kläder där det är omöjligt att ha en bh på sig (om man nu inte vill visa halva bh:n), men problemet är ju bröstvårtorna som sticker ut under det tunna tyget. Visst kan jag förstå om en del läsare tycker att det är väldigt sexigt, men jag tycker det enbart är fult! Därför har jag tidigare använt någon slags sjukhus-tejp som jag har köpt på apoteket, men nu fann faktiskt Mats så kallade "Nipple Covers" i en affär och det dröjde inte många sekunder innan beslutet kom för att investera i dessa små covers. Dessa Nipple Covers är vattenfasta och kan alltså användas vid simning och som skydd vid solning. Då en del av dem var formade som stjärnor så kan man ju spexa till det och göra en stjärnhimmel på ryggen. =)

Innan vi kom till shoppingen idag var jag tvungen att genomlida 1,5h inne på Glyptoteket bland antikens statyer m.m. Vad gör man inte för husefriden!!?

Igår var vi och hälsade på Douglas och Sara. Douglas önskade att lite bilder skulle läggas ut från denna kväll för att visa hans kunskaper i köket...men jag får lägga ut dem vid ett senare tillfälle. ;)

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Jag ser detta först nu, typ en månad för sent. Men varför den ironiska undertonen, jag lever ju i princip i köket... ;)

10:41 AM  

Post a Comment

<< Home