HC

Från livet i Nairobi till livet i Stockholm vidare till Sudan. Tillbaka i Nairobi och vidare till Tanzania.

Saturday, December 16, 2006

Kubafest

Igår var jag på kubafest!
Ok, tänker säkert någon och fundera på om jag har blivit helt förtappad...
Men så illa är det inte! Min vän Andrea har gått och förälskat sig i en kuban som hon har tagit hit till Sverige. Pedro som han heter fyller år på julafton och då det är lite svårt att ställa till med fest den dagen, så blev det igår.
Pedro verkar vara en huslig karl. Han hade ordnat snack som var väldigt snyggt upplagt med en sverigeflagga på top i varje fat. Väldigt svenskt...eller inte ;)
Kvällen var trevlig med en rejäl blandning av folk. Enda nackdelen med kvällen var att jag inte kan någon spanska och Pedro kan ingen engelska och ytterst lite svenska. Det blir lite svårt då att föra ett normalt samtal.
Förutom snacks och spanska så bjöd kvällen på salsa. En kille gjorde ett försök med att försöka lära mig lite, men innan jag hann krångla till det allt för mycket blev vi avbrutna av en gammal kompis till mig från Viebäckstiden, Ylva. Vet inte vem av oss som blev mest lättad...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home