HC

Från livet i Nairobi till livet i Stockholm vidare till Sudan. Tillbaka i Nairobi och vidare till Tanzania.

Tuesday, January 09, 2007

Spelberoende?

Jag har blivit beroende av patiensduell på MSN messenger! Min syster introducerade mig för denna ädla konst julen 2005, därefter introducerade jag det för Jullan. Jullan trissade sedan upp mitt spelande under de tre veckor jag var i Sverige. Under min Kenya tid glömde jag helt bort detta adrenalinkickande spel, men så i julas då syrran och jag satt där mitt emot varandra i soffgruppen hemma i Jönköping med våra laptops uppkopplade på det trådlösa nätverket så började vi spela igen. Och inte hade hon haft ett års uppehåll, det tror jag verkligen inte då hon spelade skiten ur mig varje gång!
När jag anlände till Stockholm i fredags inbjöd jag Jullan för en duell och nu spelar vi minst en gång om dagen, gärna precis innan läggdags. Tack och lov så låter Jullan mig vinna varje gång! =)

2 Comments:

Blogger Julia said...

att du fortfarande är bättre än mig förnekar jag icke. men att du skulle vinna varje gång är väl ändå lite av en överdrift...
Kan inte vänta tills det är dags för nästa omgång ;)

1:53 AM  
Blogger HC said...

Well, för varje duell ingår flera spelomgånar och i poäng så har jag väl hittills vunnit alla? Att du har vunnit några spelomgånrar erkänner jag ;)

7:06 PM  

Post a Comment

<< Home