HC

Från livet i Nairobi till livet i Stockholm vidare till Sudan. Tillbaka i Nairobi och vidare till Tanzania.

Monday, January 15, 2007

Tenta

Om ca 1,5h har jag en salstenta. Det är en 10 poängstenta i kursen Med lika värde och lika rätt. Det är en övergripande och grundläggande kurs som håller samman idéhistoriska, etiska och juridiska perspektiv på mänskliga rättigheter och demokrati.
Jag vet inte om jag ska vara nervös eller ej. Jag har aldrig missat på någon större tenta förrut och denna tenta kommer att bestå av analyserande essäfrågor, vilket brukar vara min starka sida. Kurslitteraturen kommer att finnas tillgänglig i salen vilket har dämpat ivrigheten att plugga, ändå har hela min helg varit avsatt för plugg. Trots tillgängligheten till litteratur måste man ju snabbt kunna hitta i böckerna och även lätt kunna jämföra och analysera nutida politiska filosofer såsom Martha Nussbaum och Michael Ignatieff.

Det är bara önska mig lycka till! =)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home