HC

Från livet i Nairobi till livet i Stockholm vidare till Sudan. Tillbaka i Nairobi och vidare till Tanzania.

Sunday, May 14, 2006

10-14 maj

Ibland kommer jag av mig i mitt bloggande, även om det händer mycket saker som jag skulle kunna skriva om eller kommentera. För min egen skulle ska jag ge en liten sammanfattning av de senaste dagarna.

10 maj. Syster Matilda fyllde 25 år. Under ordnade former bjöd jag henne på mat och bio. Vi åt på den grekiska restaurangen Pallas Athena, Nygatan 18 i Jönköping. Maten var otroligt god och de beskriver den själva som "En blandning av det bästa från grillen och olika grekiska delikatesser". Servitrisen var syster till en arbetskamrat till oss och hon gav oss väldigt god service. Jag rekommendera dig varmt att testa maten på Pallas Athena, du kommer inte att bli besviken.
Vi såg filmen "Hemma bäst", rolig film att se med sin syster speciellt när vi just för tillfället båda två bor hemma igen. =) Vi vara bara 4 personer i salonger och vi skrattade allihopa högt flera gånger.

11 maj. Familjedag i Ullared. Så olikt vår familj att åka till Ullared. Jag har vänner som åker till Ullared minst en gång per år. När jag var där sist kommer jag knappt ihåg, den gången var det mest "skit" där, fast nu måste jag erkänna att de har mycket bättre saker och faktiskt mycket snygga kläder även om de inte alltid sitter så bra.

Obligatorisk fikapaus på vägen. Sverige är otroligt vackert! Har du tänkt på det?

12 maj. Försök till städdag sen jobb på Lindgården 15-21.

13 maj. Steg glatt upp kl 6, för att sedan börja jobba kl 7. Det är rätt trevligt att jobba på lördagar eftersom det inte är så mycket att göra då på jobbet. När jag kom hem så hjälpte jag pappa ute. Han håller på att bygga ett uthus o hade snickrat plattan som han ville att jag tvättade med högtryckstvätten.

På kvällen blev det spelkväll med hela familjen eftersom bror Johan var kom hem också. Vi spelade Cranium. Barnen mot föräldrarna, och vi barn vann förstås! Så här såg det ut när Matilda o mamma ska visa med gester "att sitta på två stolar".


14 maj. Har jobbat från 12-21. Innan jag stack till jobbet laddade jag över säsong två av "Desperate Housewifes". Jag hade de 9 första avsnittet av säsong två innan, men nu har jag fått de sista också. En liten beroende framkallande serie. Kanske inte den mest moraliska, men... =) Jag är medveten om att jag ligger efter i tittande. I Sverige har de väl precis visat säsong 3? Det är bror Johan som ordnar att jag hänger med lite i vad som tittas på i Sverige. Han kan ni se här när han gör reklam för Högskolan i Skövde. Tror det är lite ovant för honom att spela inkompetent när det gäller datorer....

Något som har upptagit mina tankar under de här dagarna är denna uppsats. Om du har växt upp i pingströrelsen, såsom jag, tycker jag verkligen att du ska läsa den! Jag är otroligt nyfiken på att höra vad du tycker...skriv gärna ett mail till mig och kommentera!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home