HC

Från livet i Nairobi till livet i Stockholm vidare till Sudan. Tillbaka i Nairobi och vidare till Tanzania.

Monday, June 19, 2006

Byarums Hembygdsgård

Natten gick väldigt bra på grund av att det var att springa i ett. Har aldrig haft en sådan jobbig natt innan på Lindgården. Först vid kl 5 på morgonen var det lite lugnt så att man kunde sätta sig med dagens JP.

Alltså, tycker du att det är lite lugnare i världen under fotbolls VM? Om du svarar "Ja" så kan jag berätta för dig om sanningen. Verkligheten är att det är lika många konflikter som innan VM, men under VM så lägger media större fokus på VM. Så tragiskt är det och tyvärr så styrs vår verklighetsuppfattning ganska mycket av vad media fokuserar på.

I eftermiddag har jag och mamma varit i Vaggeryd och hälsat på mormor. Vi fikade på Byarums Hembygdsgård som förr i tiden hade ett väldigt bra rykte och fick bra kritik av Ica Kuriren. Men efter dagens besök så behöver de nog förbättra sitt kaffe om de ska kunna leva upp till sitt rykte. Kaffet var det svagaste som jag har druckit på länge! Jag bad till och med om nytt, men inte blev det bättre för det.


Mormor Britta och jag

Innan vi lämnade Vaggeryd var vi hemma hos farbror Mats, där jag träffade på mitt kusinbarn Lukas. En otroligt söt och busig unge!


0 Comments:

Post a Comment

<< Home