HC

Från livet i Nairobi till livet i Stockholm vidare till Sudan. Tillbaka i Nairobi och vidare till Tanzania.

Sunday, June 18, 2006

Söndag

Gårdagen på Nyhem var trevligt även om jag till en början kände mig väldigt gammal och typ inte kände igen en enda människa. Men sen efter kvällsmötet så fann jag några kända ansikten ifrån Vaggerydstiden bland annat Värnamo-Pelle! Han är alltid lika trevlig och glad när man träffar honom!
Jag kanske ska kommentera mötena också. Linnèa Sennehed som predikade på kvällsmötet var väldigt bra och personlig. Hon talade om att Gud ser till våra svagheter och det är just därför som han vill använda oss. På nattmötet talade Niclas Mörling om att Gud ser till vårt Hjärta. Han såsom Linnéa utgick ifrån 1 Samuelsboken kapitel 15-17 i Bibeln om David. Kapitel 17 handlar om David och Goljat, en berättelse som många kristna som okristna brukar känna till.

Idag har jag legat på Vätterstranden med föräldrarna. Pappa har fixat middagen, kors-i-taket, och om en stund ska jag bege mig till Lindgården för att jobba natten. Jag undrar hur det kommer att gå. Jag ska jobba med Agneta och hon är ganska bra på att prata, så det blir troligtvis en trevligt och sömnlös natt ;)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home