HC

Från livet i Nairobi till livet i Stockholm vidare till Sudan. Tillbaka i Nairobi och vidare till Tanzania.

Saturday, June 17, 2006

Nyhem

Igår drog Nyhemsveckan igång, Pingströrelsens årliga konferens. Första helgen är det alltid en ungdomskonferens, sedan på måndagen anländer den något äldre skaran. För varje år som går trivs jag bäst på Nyhem från måndagen. Ungdomshelgen brukar inte vara så högprioriterad för min del. De gånger då jag har varit där har jag mest känt mig gammal. =)

Under Nyhemsveckan brukar jag få chansen att umgås med min hempastor Tommy. Min hemförsamling är Vaggeryds Pingstkyrkan, men eftersom jag inte bor i Vaggeryd så besöker jag gudstjänsterna sällan. Det är faktiskt ganska tråkigt, alltså att jag inte kan åka till Vaggeryd oftare, för i min hemförsamling finns det så många kära gamla vänner. Tommy kom till Vaggeryd efter att jag hade flyttat därifrån, så det är tack vare Nyhem som jag har lärt känna honom och hans fru bättre.

Ikväll bär det alltså av till Nyhem tillsammans med Sara P. Vi åker ju självklart dit för mötena, du tror väl inte att vi håller på att spana på lammkött! ;)

1 Comments:

Blogger Julia said...

äsch, passa på att kolla in lammköttet. Ett och annat lovligt byta borde väl annars finnas på plats. kanske med samma inställning som du? ;)

5:59 PM  

Post a Comment

<< Home