HC

Från livet i Nairobi till livet i Stockholm vidare till Sudan. Tillbaka i Nairobi och vidare till Tanzania.

Thursday, June 08, 2006

En tänkande och reflekterande pingstvän?

Det är inte ofta som jag kommentera tidningen Dagen här på min blogg men idag måste jag få dela med mig av ett citat ifrån Roland Sennerstam insändare En reflekterande förkunnare som vill göra tron tillgänglig. Insändaren handlar om att Filadelfia i Stockholm har gett en förfrågat till Niklas Piensoho om att bli ny föreståndare efter Sten-Gunnare Hedin.

"Och tänker det gör han. Han är en reflekterande person. Det är i ett pingstperspektiv något ovanligt."

Jag som anser mig vara en trogen pingstvän vet inte om jag ska känna mig påhoppad eller bara skratta åt citatet med tanken på att jag och mina pingstvänner, som ibland är mer inbitna pingstvänner än jag, vi både tänker, reflekterar och följer Andens ledning.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home