HC

Från livet i Nairobi till livet i Stockholm vidare till Sudan. Tillbaka i Nairobi och vidare till Tanzania.

Monday, January 29, 2007

Stryk skulle de ha!!

Jag blir ibland upprörd. Just nu är jag det.
Jag har varit o tränat idag, Boxing, träningspass som erbjuds de anställda inom regeringskansliet. Träna gör vi på grund av olika skäl. Mitt brukar vara att jag vill bli piggare och orka mer, att jag vill få lite snygga muskler igen och sen om kroppen trimmas samtidigt så är det ingen nackdel. Den tid jag lägger ner på träningen vill jag inte förstöra genom att, som en tjej idag skriker ut i omklädningsrummet: "Efter träning på onsdag går vi och tar en öl!". Alltså, hur kontraproduktiv får man vara?
För en gång skulle handlar detta inlägget inte om alkohol, samtidigt som det ändå gör det. Jag bryr mig inte ett dugg om att folk tycker om att dricka öl efter jobbet (eller kanske lite), men att föreslå att göra det efter ett träningspass är så otroligt idiotiskt! Alkohol om något bryter ner kroppen!

När jag ändå är inne på ämnet (ok, nu blir inlägget om alkohol). På ryktesvägar har jag idag fått höra att alkoholen flödar friare än vanligt inom KDU. Tydligen dricker även högsta ledningen med minderåringar i KDU. Hur tragiskt kan det inte bli!?
UNF ska visst träffa folkhälsoministern Maria Larsson (kd) den 20 mars. Det vore ju ett intressant ämne för dem att diskutera...

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Är denna fråga KDU-vänsterns sista dödsryck? När var det senast du söp till själv föresten?

2:44 PM  
Blogger HC said...

Jag tillhörde måttlighetsdrickarna och är militant absolutist sen ca 2 år tillbaka.

Jag driver verkligen ingen KDU agenda på min blogg!
Angående KDU vänstern så tar sig fram till de verkliga beslutsfattarna utan KDU i ryggen.

6:25 PM  

Post a Comment

<< Home