HC

Från livet i Nairobi till livet i Stockholm vidare till Sudan. Tillbaka i Nairobi och vidare till Tanzania.

Wednesday, November 05, 2008

My cousin won!

Det är vissa stunder då jag verkligen inte vill vara i bushen. Just nu är en sådan stund. Första gången var den 11 september 2001 då jag var i Tanzania utan TV, dålig internet uppkoppling (gick inte att browsa) dock med en kortvågsradio där vi lyckades höra en nyhetssändning berätta om attacken. Nu är åter ett sådant tillfälle då jag önskade att jag var på ett mer civiliserat ställe med satelit-TV. Jag har dock kunnat höra lite på BBCs radiosändningar. Redan tidigt på morgonen satte min kollega Veronica på sin radio och ljudet nådde även mig som låg i huset bredvid. Till en början låg jag på helspänd tills jag verkligen förstod att Obama hade vunnit! Vilken känsla! Vilken seger!

Jag har varit ett Obama-fan en längre tid. Enligt mina kenyanska vänner hade jag inget annat val med tanke på att Lou-stammen har adopterat mig, samma stam som Obamas far kommer ifrån. Vilket betyder att Obama är min relative, helt enkelt min cousin och självklart stödjer man alltid sin cousin om man är halvt kenyan!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home