HC

Från livet i Nairobi till livet i Stockholm vidare till Sudan. Tillbaka i Nairobi och vidare till Tanzania.

Thursday, October 23, 2008

Bilder från min tid i fält

Här är lite bilder från de senaste veckorna. De kommer inte i någon kronologisk ordning och jag orkar inte justera det heller. Det är möjligt att det kommer lite fler bilder de närmsta dagarna. För den som inte vet, så är jag i fält och har bott de senaste veckorna i en by som heter Akwem. Just nu har jag mellanlandat i Juba som är huvudstaden i södra Sudan.

Marknaden i Akwem.
I det här huset har jag sovit. Dörren till vänster är till mitt rum. På bilden är också två kollegor till mig, Ngino som jobbar med ekonomi på kontoret i Khartoum och Grace som jobbar i Akwem.
Duschen. Skön på kvällen kall på morgonen :)

IAS so called Base Camp i Akwem. Hyddan i mitten (alt längst bort) är matsalen och i hyddan närmast i bilden finns det ett antal sängar för IAS staff.

Det har varit regnperiod i norra Bahr-el Ghazal provinsen där jag har varit de senaste veckorna. På grund av översvämningar hade människor byggt provisoriska bostäder längs vägen.

Min kollega Veronica som har varit ansvarig för det projekt som jag nu utvärderar.

This is Africa! Under större delen av tiden i Akwem hade min mobil mottagning på bara en plats, på toppen av den röda tanken. Därifrån kunde jag komma åt det lokala trådlösa nätverket och med lite assistans från Juba uppgradera vårt satelitmodem. Uppgraderingen hjälpte dock inte så Akwem är fortfarande utan internet.

Detta är flygplatsen i Wau.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hej tjejen!

Vad spännande du verkar ha det. Inte direkt som på Tempus =) Fast här skiner solen idag men träden har tyvärr börjat tappa de flesta fina löv. Annars flyter livet på som vanligt här. Ska tillbaka till internutbildningen på måndag efter 5 veckors praktik. Har börjat söka lite annat också, men vi får se om det blir något. Hoppas du har det fortsatt bra där nere!
kramar Emma

11:48 AM  

Post a Comment

<< Home