HC

Från livet i Nairobi till livet i Stockholm vidare till Sudan. Tillbaka i Nairobi och vidare till Tanzania.

Monday, March 06, 2006

Livet fortsätter på NDI

Idag är jag tillbaka på kontoret och jobbar med en slutrapport för KICs kvinnoprojekt som genomfördes i samarbete med NDI förra året. Det är ju alltid lite lagom smidigt att skriva final reports för projekt som man själv inte har varit delaktig i, varken som deltagare eller implementerare.

Mitt emot mig sitter Felix Odhiambo och pluggar på ”The Concept of Law”. Han jobbar här på NDI som Senior Program Officer och pluggar samtidigt på kvällarna till en magister i juridik.
Enligt honom själv får han mer gjort när han sitter här mitt emot mig...lite märkligt eftersom jag sitter i konferensrummet som fungerar som en genomfartsled för alla här på kontoret och det är inte alltid lika lätt att koncentrera sig (och just nu blir det ännu svårare för mig…). I grund och botten är Felix väl bara en vanlig kenyan som helst vill ha människor runtomkring sig hela tiden.

Felix är otroligt bra, såsom Dickson. De två ställer upp i alla lägen. Felix körde mig till flygplatsen då jag var hemma under jul och han kör mig mer än gärna hem efter en dags arbete. Det är ju mycket möjligt att det finns en baktanke i det hela, men det ignorerar jag just nu. =)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home