HC

Från livet i Nairobi till livet i Stockholm vidare till Sudan. Tillbaka i Nairobi och vidare till Tanzania.

Wednesday, April 05, 2006

Födelsedag

Jag fyller faktiskt år om 1 vecka. Jag brukar inte vara så duktig på att inbjuda människor till någon födelsedagsfest, men i år tänkte jag faktiskt göra det.
Det kommer att bli en liten födelsedagsfest tillika go away party. Troligtvis blir det sista gången jag kan träffa många av mina vänner här innan jag åker till Sverige.
Nu på förmiddagen har jag skickat sms-inbjudningar (jag är för snål för att ringa på min mobil) och responsen har varit väldigt bra. Har till och med fått erbjudande av tårtor från en person. Precis nu pratade jag med min vän Rama som mitt i allt berättar att han har blivit pappa, 5 veckor för tidigt. Han berättade för mig för ett par veckor sedan att hans fru inte mådde bra. Jag frågade då var det var med henne...o han berättade att hon var gravid. Jag blev sen lite förvånad när han berättade att hon skulle föda redan i maj. Den lilla nyheten nämnde jag sedan till en annan gemensam vän som heter Fridah som jag trodde självklart visste om att Ramas fru var gravid. Men icke! Lite märkligt tycker jag...att bli pappa är en ganska stor sak och nog berättar man väl det för människor som man träffar nästan varje vecka?

I vilket fall som helst så lät Rama väldigt stolt. Jag tror att han kommer att bli en bra pappa som tar sitt ansvar, mer än vad andra pappor gör här.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home