HC

Från livet i Nairobi till livet i Stockholm vidare till Sudan. Tillbaka i Nairobi och vidare till Tanzania.

Friday, March 31, 2006

Fredag

Jag kan inte fatta att det redan är fredag igen! vart tar veckorna vägen?

Igår åkte jag över hela stan för att koppla upp mig mot internet på min laptop. Internet i lägenheten har strulat sen i tisdags och idag skulle det komma gubbar ifrån statliga telkom för att fixa det. Inga gubbar syntes till när jag lämnade vid 9. Det slutade med att jag hamnade på NDI igår, där internet fungerade som en jojo, alltså uppkopplingen gick upp o ner.
Varför denna jagan efter internet? Det låter som om jag inte klarar mig utan det ett par dagar. Fast det gör jag, men igår hade jag ett väldigt viktigt mail med deadline som var tvunget att skickas.

Igår överlevde jag ännu en träff med mr. Hussein, min supervisor för Community Service. Det känns nästan som han har fått sig en åthutning för de två sista gångerna som jag har träffat honom har han varit väldigt snäll. Jag har gjort mina timmar i Kibera som skolan kräver, men jag fortsätter ändå. Jag gör ju inte min service där för skolans skull...utan för kvinnorna.

Min supervisor för internship har inte ännu lyckats få till ett besök på NDI. Nästa veckan blir sista chansen för honom.
jag håller på att avsluta mitt jobb här. Ska försöka överlämna allt lite snyggt till Dickson så att han kan använda det jag har gjort.

Jag hoppas att internet fungerar hemma ikväll...för det är ju trots allt väldigt trevligt att kunna prata lite över skype med vänner i Sverige.
Eller vad säger ni? =)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home