HC

Från livet i Nairobi till livet i Stockholm vidare till Sudan. Tillbaka i Nairobi och vidare till Tanzania.

Monday, March 27, 2006

Ensamhet

Det blev en dag hemma idag vilket är väldigt skönt! Sen Erika och Anna kom har det varit väldigt intensivt för mig med resor, flytt och dagsprogram.

Idag på morgonen fick jag äntligen njuta av ensamhet! Jag har verkligen saknat det. Vet inte om jag har varit helt ensam i en bostad sen i somras. På IAS gästhus har det alltid varit någon mer än jag. Det har varit väldigt trevligt, men jag kommer aldrig ifrån att jag gillar min ensamma tid med bara mig själv och mina tankar. Jag har ju haft tillgång till eget rum att stänga in mig i sen i januari, men det är ändå inte samma sak som att vara helt ensam i en lägenhet där man kan gå från rum till rum med mer eller mindre kläder på sig, spela hög musik och bara njuta av tillvaron. Tillvaron kunde varit ännu bättre om det inte gjorde så ont i magen var 30e minut. Men jag har god tro på att det går över tills imorgon, annars får jag uppsöka läkaren på Universitet. Han har säkerligen lite tabletter att ge mig. I det här landet kan man inte gå till en doktor utan att få med sig ett par tabletter därifrån. Sen om tabletterna hjälper eller ej, är inte så noga.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home