HC

Från livet i Nairobi till livet i Stockholm vidare till Sudan. Tillbaka i Nairobi och vidare till Tanzania.

Monday, April 03, 2006

Var är solen?

Min förkylning har nu övergått i ett nytt stadie med nysningar och rinnande näsa. Natten var präglad av hostattacker och det känns som om jag inte har sovit någoting...därför är min make up runt ögonen lite nogrannare lagd idag.

Internet slutade självklart att fungera i lägenheten i lördagskväll. Gjorde väl inte så jätte mycket... Trots en jobbig hosta så kände jag mig ganska effektiv i lördags. Förutom att jag blev klar med min rapport till community service (den skulle vara på minst 10 sidor och jag lyckades med 12 sidor), så gjore jag hemmagjort müsli och en otroligt god banankaka! Därimellan han jag med 5 avsnitt av Sex and the City. Den är väl inte lika moralpräglad som den TV-serie min vän jullan följer på söndagkvällar =)
På kvällen tänkte jag slappa med en bra dvd-film. Måste ju passa på att titta på lite film när jag har ett hemmabio-system i lägenheten. Bradley (vars lägenhet jag bor i) har en ganska bra samling av DVD-filmer fast det är inte mycket som faller mig i smaken. En titel på en film fångade min uppmärksamhet "Kitchen stories" och när jag läste vad den handlade om så stod det ungerfär att en svensk man gör en besynnerlig vänskap med en norskman. På omslaget var den positiva kritiken överflödig!
Jag var ju självklart tvungen att titta på filmen, speciellt eftersom den var svensk och jag fann den i en amerikans DVD-samling. Första intro-låten var "Flickorna i Småland"! Filmen utspelas på 50-talet och det första man får se är en test-film på en studie av en svensk hemmafru. genom observation har de konstaterat att under ett år går en svensk hemmafru stäckan till Kongo i sitt kök. Genom vetenskapliga studier och omorganisering av köksmaskiner har man lyckats få ner hennes sträcka till Norra Italien. Nu ska man åka till Norge och studera norska ensamstående män. Observatören ska sitta på en hög stol i köket och observera norrmannen och hans gångvägar i köket. ni hör väl själva hur rolig den låter? Jag skrattade väl typ en gång...för att det var så absurt!

Igår söndag var eftermiddagen avsatt till solbad. Jag o Eva hade avsatt två dyra rapporttimmar till att ligga i solen. Men tror ni solen hade mage att visa sig!? Det är första gången för denna terminen som jag skulle sola...enbart för att skaffa en solbränna till hemfärden.

Nu ska jag snora vidare här på NDI.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home