HC

Från livet i Nairobi till livet i Stockholm vidare till Sudan. Tillbaka i Nairobi och vidare till Tanzania.

Tuesday, April 11, 2006

Tenta

Idag 13:20 har jag en tenta. Jag är inte direkt nervös eller så eftersom jag inte tar tentor så seriöst här. Kanske beror på att jag hittills har gjort väldigt bra ifrån mig. Hela den här veckan känns som nedräkning. Efter söndagens tillställning var det som om jag kunde stryka en aktivitet på listan. Efter dagens tenta blir det nästa, imorgon blir det supervisor besök på NDI och därefter kan jag lägga internship till handlingarna. Torsdag Swahilitenta. Jag trodde nog min Swahili skulle vara bättre nu vid här laget, men hoppas på lite praktiskträning i Tanzania nästa vecka (om allt blir som planerat). Inte för att det hjälper mig på den muntliga delen på tentan på torsdag. Förra torsdagen såg vår lärare djupt bekymrad ut på lektionen eftersom vi alla verkade hade glömt all swahili.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home