HC

Från livet i Nairobi till livet i Stockholm vidare till Sudan. Tillbaka i Nairobi och vidare till Tanzania.

Saturday, April 08, 2006

Trevligt värre!

Min dag har varit så bra! Visst var det lite segt att komma upp kl 7 på morgonen för att åka till skolan. Efter 3h där, så är äntligen all min kontakt med Mr. Hussein avslutat. Han avslutade med o säga att vi hade varit den bästa Community Service klass som han någonsin hade haft. Hm, undrar om det gällde för mig med?

Väl hemma i Westland så mötte jag upp med Luca som bjöd mig på lunch på en kinesisk restaurang. Han är väldigt rolig att prata med speciellt eftersom hans engelska är rätt dålig, iallafall uttalet. Innan vi åkte och åt, frågade jag honom om en tjänst, ifall vi kunde åka till mataffären efter maten så att jag kunde få lite hjälp med mina matvaror. Då tittade han på mig o skrattade o svarade ja. =) Man måste ju utnyttja pojkarna lite... Fast innan vi kom till mataffären var han tvungen att köra mig till en bankomat.

Att handla här är väldigt smidigt. Vid kassan finns det en person som packar ner varorna åt en, sen kör de varorna åt en till bilen. Idag blev det ju ännu smidigare att handla då jag hade en personlig chaufför med mig.

Som tack bjöd jag på kaffe här på Ravine Garden (mitt lägenhetskomplex heter så).

Sen ikväll har jag haft Bjarte, Mika, Richard o Richards brorson Edvin på middag. Verkligen jätte trevligt! Jag bjöd på tacopaj och päron med mintchoklad på med glass. De är min familj här och nu när jag inte bor hos dem och inte ens i samma stadsdel så träffas vi inte så ofta.

Nu precis har jag pratat med min svägerska Hanna i 1h, väldigt trevligt det också. En bra avslutning på kvällen!

Imorgon eftermiddag kommer nästa gäng. Jag litar inte helt på att alla kommer som har sagt att de ska komma, vi får väl se. Jag måste försöka komma upp på morgonen och plugga lite med eftersom min första tenta är på tisdag.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home