HC

Från livet i Nairobi till livet i Stockholm vidare till Sudan. Tillbaka i Nairobi och vidare till Tanzania.

Friday, April 07, 2006

Planering

Ibland känns det verkligen som det inte går att planera något i det här landet. Det är bara en massa frågetecken och I'll confirm.
Denna dagen blev väl kanske något som tänkt. Bion som jag hade räknat med på kvällen blev 15:40, därför blev min tid i Kibera idag bara 1h. Efter att ha varit i Kibera i verkligheten fick jag sedan se Kibera på film.
Jag o Naomi var och såg Constant Gardener som utspelar sig i Kenya. Otroligt bra film enligt mig. Den handlar om läkemedelföretagens makt och omänsklighet och om den lilla människan som försöker kämpa emot. Ni som har sett den och har hört mig prata om att jag ska gifta mig med en diplomat, jag kan väl bara säga som så här, Tess-rollen är min nya förebild! =)

Jag fick lite större förståelse också för vad jag har gett mig in på med mitt Oprah-projekt (som jag förresten fick tillbaka igår och som min lärare vill försöka skicka in som förslag till Oprahs show). Ni som inte har sett filmen, tycker jag verkligen ska se den! Jag tror den har visats på bio i Sverige och finns nu på DVD.

Imorgon har jag mitt sista möte med Mr. Hussein. Bredvid mig här ligger min rapport tillsammans med en utvärdering av mig från min handledare i Kibera, Pia. Pia och Peo har verkligen varit ett stort stöd för mig, speciellt när Mr. Hussein har varit besvärlig. Jag är imponerad av all tid, kraft och kärlek de lägger ner i kvinnogruppen parallellt med en jobbigt adoptions-process som nu har pågått i över 1 år.

Ikväll har jag beställt tårta till söndag. 120 kr för en skogsbär-tårta för 15 personer. Jag hoppas verkligen att alla kommer som har sagt att de ska komma, annars får jag käka tårta i en vecka.

Regnet öser ner ute...

Godnatt!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home