HC

Från livet i Nairobi till livet i Stockholm vidare till Sudan. Tillbaka i Nairobi och vidare till Tanzania.

Monday, April 10, 2006

Valberedningens förslag

Idag släppte valberedningen för KDU sitt förslag till en ny förbundsstyrelse (FS). Under de senaste åren har det varit mycket turbulens runt valberedningensförslag angående person nominerad till ordförande. Det känns skönt i år att Ella blir åternominerad och att jag inte har hört det ryktas om några motkandidater...ännu... Det kanske finns men ryktet kanske inte har nått mig här än.

Valberedningensförslag gav mig ingen konstig känsla i magen och det var ju skönt. Fast jag kan helt klart erkänna att många av personerna som finns med i förslaget känns så unga. Beror kanske mer på att jag börjar bli gammal.

När jag var ny i KDU så såg jag verkligen upp till FS-ledamöterna. Jag trodde och tyckte att de var så otroligt kompetenta (ni som läser och satt i FS typ -98 kan ta åt er). Sedan ju äldre och visare jag själv blev så insåg jag att människorna i FS kanske inte var så otroligt kompetenta och när jag själv hamnade i FS...ja...då var FS inte mer kompetent än alla andra KDUare för mig. Tanken att andra KDUare nu såg upp till mig och kanske hade den synen på mig som jag hade på FS -98 var skrämmande!

Nu ska jag återgå till mig plugg och läsa på lite om Kimberley Processen. Jag har min sluttenta i Politics of Developing Nations imorgon.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home