HC

Från livet i Nairobi till livet i Stockholm vidare till Sudan. Tillbaka i Nairobi och vidare till Tanzania.

Thursday, April 06, 2006

Världen är liten iallafall Nairobi

Min vän Alice som jobbar på ifes kontor (där jag också bor) har under en tid chattat med en italiensk kille på Skype. En dag när jag kom hem så visade hon mig en bild på denna kille, som heter Luca. Samtidigt så berättade hon för Luca om mig...hon berättade mer än vad jag faktiskt visste.
I vilket fall som helst, så var jag på Nakumat precis och hamnar efter en kille i kassakön. Tanken slår mig att killen framför mig kan vara denna Luca. Helt plötsligt hör jag ett Chio Luca och en tjej i kön bredvid börjar prata med honom på italienska. När deras samtal är slut så står jag där i ytterliggare två minuter och funderar på om jag ska fråga honom om han är den Luca som har pratat med min vän Alice.
Anser att jag inte har något att förlorar, så jag ber om ursäkt och fråga om han heter Luca. Gissa om han såg förvånad ut när han svarade ja och frågade hur jag visste det. Jag förklarade snabbt det hela och han frågade då om mitt namn var Hanna. Väldigt komiskt!
Fick skjuts av honom hem och lite mer info om vem han är. Han jobbar på italienska ambassaden med ansvar för UN Habitat. En ny kompis med bil, som nästan bor granne med mig. Perfekt!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home