HC

Från livet i Nairobi till livet i Stockholm vidare till Sudan. Tillbaka i Nairobi och vidare till Tanzania.

Sunday, July 23, 2006

Europakonferens och försäljning

Helt underbart! Jag har sålt min bostadsrätt idag! Jag hann bara visa den för en intressant, efter 50 min ringde han och gav ett bud som var svårt att säga nej till. Det är väl det som jag har hävdat hela tiden, jag har haft en väldigt fin och trevlig bostadsrätt! ;)


Nu har jag en vecka på mig att tömma den helt, vilket inte ska vara några problem. Större problem blir det väl med förvaring i Jönköping då jag fortfarande inte har något att flytta in i i Stockholm.

Sen är jag väldigt tacksam till en viss Daniel som har erbjudit mig tak över huvudet i Uppsala, två dagar framåt, då jag har bestämt mig för att besöka Europakonferensen, Livets Ords årliga sommarkonferens. Jag vet inte vad som har hänt med mig, för två månader sedan hade jag inte en tanke på att jag någon gång i mitt liv besöka Europakonferensen. Sedan efter ett möte med Helen (som inte verkade ha blivit "skadad" av 6 år på deras Bibelskola ;)) så fick jag idéen att jag någon gång i mitt liv borde besöka ett Livets Ords möte för att skapa mig en egen uppfattning om församlingen. Det finns så många människor som har hört så mycket och tror sig veta så mycket om Livets Ord att tillslut så har jag blivit lite skeptisk till något som jag själv inte har besökt.
Vissa vänner är lite orolig för mig, men jag kan lugna er här! Jag är och kommer nog alltid förbli pingstvän! ;)

ps1. en del vänner är väl orolig för mig för att jag förbli pingstvän ;)

ps2. det kanske är fel som pingstvän att göra affärer på en söndag?

ps3. Jullan, jag bjuder dig på Jensens!

2 Comments:

Blogger Meeri said...

Hej Hanna. Grattis till försäljningen! Pastorn i Betel här i Östersund sa att huvudsaken var att man tog EN sabbatsdag i veckan, inte att det var söndag. Så det går nog bra ändå! Bara att slappa en annan dag istället!

11:04 AM  
Blogger HC said...

Tack meeri! =)
Angående sabbat eller ej, så instämmer jag med pastorn i Betel och jag brukar försöka leva så.

12:39 AM  

Post a Comment

<< Home