HC

Från livet i Nairobi till livet i Stockholm vidare till Sudan. Tillbaka i Nairobi och vidare till Tanzania.

Monday, February 26, 2007

Föräldrarbesök och korfball

I fredags kom mamma o pappa till Stockholm. De var här för att fira sin 31åriga bröllopsdag. De började helgen med besök på Socialdepartementet och 10 min på tu man hand med social ministern Göran Hägglund. Jag undrar om Göran var lika nöjd med besöket som mina föräldrar? Fredagskvällen spenderade de själva med mat på ett värdshus på djurgården. Själv deltog jag i biljardturnering med kristdemokratiska studentförbundet. Vi var fem stycken och jag kom på tredje plats, vilket jag är väldigt nöjd med, med tanke på att Mats kom sist!

Igår lördag spenderades större delen av dagen på stan och Nationalmuseumet. Jag hittade lite kläder vilket alltid gör mig glad. På museumet tittade vi på Stig Lindbergs utställning. Det var främst mamma som ville dit, men utställningen var helt ok.
På kvällen var vi hemma hos mig och pappa hjälpte mig med betongväggs skruvning.

Ett trevligt inslag under lördagskvällen var Marres besök och övernattning. Hon husera ju numera i Bryssel, men var i helgen i Stockholm för att tömma sin lägenhet. Jag tyckte det var väldigt tråkigt när Marre flyttade till Bryssel, men nu kommer ju Jullan upp hit och det ska bli så otroligt kul! Vi har aldrig under våra nära vänskap bott i samma stad.

Idag har jag varit med föräldrarna i Fillan och ikväll har jag varit på min första korfball träning. Första steget till landslaget och VM som är i Maj. =)
Det är Herr Winks som har introducerat mig för denna sport som var för mig fram till i fredags helt främmande. Mitt första intryck är väldigt positivt. De flesta spelarna är inte svenska så träningen kördes på engelska. Vissa stunder var jag väldigt confused, inte på grund av språket, utan mer på grund av reglerna. Men efter en stunds spelande så kändes det som jag började få grepp om spelet. Jag lär väl återkomma till denna sport här på bloggen.

I veckan väntar jobb och PM skrivande. Alltså inget nytt på den fronten...

Jag hoppas alla trogna bloggläsare har haft en trevlig helg!?

3 Comments:

Blogger Julia said...

bra att du tycker det! Du har förväxlat bryssel o stockholm en gång i din postning så det ser lite lustigt ut. du fattar när du kollar :)
kram på dig!

1:41 AM  
Blogger Unknown said...

Kul att du uppskattade korfballen. Tänkte bara berätta att det är EuroBowl, som kommer i vår. VM får du inte spela förrän tidigast 2008...
//david

4:33 PM  
Blogger HC said...

Vilken besvikelse! ;)

11:57 PM  

Post a Comment

<< Home