HC

Från livet i Nairobi till livet i Stockholm vidare till Sudan. Tillbaka i Nairobi och vidare till Tanzania.

Tuesday, February 13, 2007

Republikanska föreningen

Enligt Aktuellt ikväll har Republikanska föreningen varit och uppvaktat Riksbanken. De vill att kungabilden på våra mynt byts ut mot till exemepl Astrid Lindgrens ansikte på ena sidan och Pippi Långström på andra.
Tycker på något sätt att det är ganska patetiskt att uppvakta om det. Vad säger min republikanska vän?
Jag undrar om de gjorde uppvaktningen samtidigt som TV4 visade Linda Nybergs program "Prinsar och Prinsessor"...som min mamma satt klistrad framför. Hon har förrästen en monarkivägg hemma. När vi bodde i Vaggeryd fanns det på en lite mer tydlig plats i hallen och alla kompisar undrade om hela familjen var monarkister....

1 Comments:

Blogger Julia said...

jag håller med om att det är varning för viss patetiska utslag :) Jag må vara republikan men tycker knappast inte att det är en så speciellt viktig fråga och kan ju även tänka mig en folkvald monark tex ;)

12:53 AM  

Post a Comment

<< Home