HC

Från livet i Nairobi till livet i Stockholm vidare till Sudan. Tillbaka i Nairobi och vidare till Tanzania.

Saturday, March 10, 2007

Nätverk

Vi har haft lite problem med vårt trådlösa nätverk i lägenheten, men nu har jag precis löst det. Jag är inget direkt nätverksgeni, men lite har man väl lärt sig med en datanörd som storebror.
Trådlösa nätverk är väldigt bra såsom mänskliga nätverk.

I torsdags höll jag på att inte komma hem till Stockholm som tänkt. Personen som hade lovat mig skjuts glömde mig, men tack vare att jag under dagen hade utvecklat mina mänskliga nätverk så löste det sig relativt smärtfritt. En annan person fick helt enkelt köra ifatt den första personen som stannade och väntade i Ödeshög och tyckte det var lite lagom förargligt hela situationen. Väl i Ödeshög fick min Stockholmschaufför ett telefonsamtal och då visade det sig att en annan medresenär hade fått med sig fel väska. Väskan tillhörde en stackare som skulle flyga till USA om några timmar. Vår bil fick vända och köra tillbaka mot Jönköping. I Gränna stannade vi för att vänta in stackaren som skulle till USA för att överlämna väskan. 23:30 kom vi iväg och hur lagligt stockholmschauffören därefter körde har jag väl ett visst hum om då jag var hemma i min lägenhet utanför Bromma redan kl 02.

Idag är dagen avsatt för hemtenta skrivande. Ikväll verkar det som om det blir schlager i Skarpnäck.

2 Comments:

Blogger Julia said...

Hello. Du har blivit utmanad!
http://jullans.blogspot.com/2007/03/utmanad.html

12:33 PM  
Anonymous Anonymous said...

Hej,jag har oxå börjat blogga. Min adress är transplanterad.blogspot.com. Hör gärna av dig...

1:05 AM  

Post a Comment

<< Home