HC

Från livet i Nairobi till livet i Stockholm vidare till Sudan. Tillbaka i Nairobi och vidare till Tanzania.

Saturday, July 07, 2007

Har ni saknat mig? =)

Efter 4 månaders blogg-vila är jag nu tillbaka...tror jag. Det slog mig häromdagen att nu när jag bara har jobb att tänka på, så borde jag hinna blogga lite.


Studieterminen slutade i början av juni och jag har klarat alla mina poäng vilket känns skönt. Problematiken är dock att jag är så otroligt studietrött. Om någon har ett bra fast jobb att erbjuda mig så tar jag tacksam emot, gärna något som inte har med brevsvar att göra. Inte för att jag vantrivs med mitt brevsvarsjobb. Oftast är det väldigt intressant och jag har bra och trevliga arbetskamrater. Högsta chefen sköter sig också bra och signerar snällt allt jag skriver.

I sommar har jag haft möjligheten att upptäcka lite nya sidor hos mig själv bland annat att jag är en bra säljare. Det anser iallafall marknadschefen och säljledaren på tidningen Dagen och deras ord väger tungt hos mig ;-)


Jag kanske skulle satsa några år inom marknadsföring? Jag kan dock bara sälja produkter som jag verkligen tror på såsom tidningen Dagen. KDUs nuvarande kristdemokrati ingår inte bland produkterna som jag tror på. Däremot demokrati och mänskliga rättigheter.



Jag ska åka till Kenya i slutet av juli, närmre bestämt den 25 juli. Jag och Edvard ska medverka vid den avslutande samlingen för KDUs Kenyaprojekt 2007. Därefter ska jag stanna 1,5 vecka privat. Jag funderar på att flyga till ön Lamu igen och slappa lite. Ön är otroligt exotisk och rofull. Det finns 1 bil på hela ön och det enda störande ljudet är öns generator och möjligtvis alla minareter. Sedan finns det knappt någon brottslighet på ön därför kan man tryggt vandra runt själv på nätterna eller i samspråk med någon intressant inhemsk person. Det är möjlighet att jag inte uppskattar ön lika mycket nu som jag gjorde efter ett år i Nairobbery.

Nu ska jag ta tag i mitt kylskåp som jag har städat och frysfack som håller på att frosta av.

2 Comments:

Blogger Unknown said...

du var borta ett bra tag vännen, så till vida att t om jag har hunnit starta en blogg, eller snarare vi. Kolla in asarp.nu om du blir sugen på att följa vårt renoveringsprojekt.

Kram,
Id

11:19 AM  
Blogger Unknown said...

It was just by chance I got in to your blog while I was reading another sudanese authors's (journalist's) article Mr. Osman Mirghani.
First of all you are most welocme to SUDAN and hopefully you will enjoy being here for a while. I know it is very difficult for a european woman/man to accept the standrad of living in such area ,specailly if you start to make COMPARISON between your country and here, which I think IS UNFAIR one. BUT please try to focus on the good side of this country then you will find GOOD friends around you and people who love to help and assist although their live is full of ups and down and missry.

Try to be positive.. and erase all the pre-assumptions and ideas you have had via friens or readings and make your own EVALUATION and assessment and you will not regret it.

For instance the (crabby market) which you have visited is in avery good shape now , if you visit it during a rainy day I do not know what you will nickname it ?? it is fealthy and muddy etc..... but you know this is AFRICA in general still lack of adequate and decent infra-structure...

There is a lot to be done before you can see Khartoum as one of the NEAT and TIDDY cities anyway we do compensate this through our WARM reception and TRUE friendship to all people who REALLY WANTS TO HELP OUR PEOPLE.

wish you a pleasant stay in Sudan and good luck

Mohamed Osman AL AMIN
MOHAMEDOON@gmail.com
Khartoum- Sudan

11:44 AM  

Post a Comment

<< Home