HC

Från livet i Nairobi till livet i Stockholm vidare till Sudan. Tillbaka i Nairobi och vidare till Tanzania.

Saturday, November 15, 2008

Dags att lämna Yei, men först Green Mango

Imorgon bär det av till Juba om allt går som planerat. Vi har bokat flygbiljetter till Akwem på måndag, men vet inte förrän imorgon om vi finns med på WFP lista. Om man inte är med på listan så får man snällt stanna kvar på marken. Jag har tänkt stanna i Bahr-el Gazal (som regionen heter) i cirka en vecka och sedan flyga hem till Khartoum.

Om några minuter ska jag bege mig till ett ställe som heter Green Mango och träffa två medelålders svenska män som är ute och jobbar för Räddningsverket. Jag sprang på dem igår på väg hem från Danish Refugee Council.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hej tjejen!

Verkar som om du har det rätt bra där nere och ute på en massa äventyr. Vad händer nu i december? Blir det Kenya och sen tillbaka ngt mer?

Här hemma är det ganska mkt som vanligt. Snön har precis töat bort men advent närmar sig med stormsteg. Å så verkar det som om jag ska till Genève ett tag nästa år =)

Ha det fortsatt bra!
Kram kram

8:44 PM  

Post a Comment

<< Home