HC

Från livet i Nairobi till livet i Stockholm vidare till Sudan. Tillbaka i Nairobi och vidare till Tanzania.

Wednesday, November 12, 2008

Vem behöver el?

När jag väl har fått instruktioner ifrån internetleverantören i Juba för att uppgradera modemet så lägger generatorn av. Visst klarar jag mig bra utan både ström och internet, men kvällarna blir rätt korta och jag sover alldeles för mycket. Det ironiska är att på IAS compound hyr 4-5 indier två små hus och deras generator fungerar perfekt. Så mitt i mörkret är det en ljus oas som osar curry. För någon dag sedan fick jag reda på att det bara är en av dem som pratar engelska vilket förklarar varför jag har fått så dålig respons på mina kommentarer. Om vår generator inte börjar fungera imorgon så får jag nog gå över och tigga lite el. Jag har 3 dagar framför mig då det är tänkt att jag ska analysera mina intervjuer och utan el så blir det inte många timmars arbete framför datorn.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home