HC

Från livet i Nairobi till livet i Stockholm vidare till Sudan. Tillbaka i Nairobi och vidare till Tanzania.

Monday, March 20, 2006

Flytt m.m.

Idag lämnade jag International Aid Service gästhus bakom mig. Jag har trivts otroligt bra där, men beslutet till att flytta beror på att jag ska få låna en super fräsch lägenhet gratis tills jag åker hem. Lägenheten ligger i området Westland och här finner man många rika kenyaner och vita. Lägenheten tillhör en amerikan som heter Bradley Austin och han arbetar för International Foundation for Election System. Han ska hem till USA under ca en månads tid och vill därför att jag bor här, så kallad house sitting. Jag tackar verkligen inte nej till det eftersom lägenheten är väldigt fin med alla dess bekvämligheter, men nackdelen är att den ligger i ett område där jag inte har några aktiviteter under veckorna så det kommer att bli lite mycket åkande över halva stan. Eftersom jag sparar in lite hyra, så kanske jag kan lägga lite extra på taxi framöver.

Förutom flytt så har dagen varit avsatt till besök i slummen Kibera som är den största i Afrika. Jag besöker en familj där ungefär varannan vecka och idag hade jag med mig Anna och Erika ifrån KDU. Det blev många nya intryck för dem och lukter... ska försöka lägga ut lite bilder så fort jag har fått min dator uppkopplad på nätet här.

Jag ska till skolan imorgon och känner mig inte alls förberedd för det. Har inte lärt mig de nya swahili orden och inte heller läst inför min andra lektion Politics in Developing Nations. Men, jag överlever nog. Lektionerna är förresten inte så farligt det jobbiga är att jag måste gå och träffa Mr. Hussein igen. Jag kommer vara ett nervvrak innan det besöket är över!!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home