HC

Från livet i Nairobi till livet i Stockholm vidare till Sudan. Tillbaka i Nairobi och vidare till Tanzania.

Sunday, March 12, 2006

Denna söndag har varit väldigt lugn och trevlig.
Det blev inget förmiddagsbesök däremot en konsert i Karen Pentecostal Church kl 15 med min nyfunna vän Eva. Eva jobbar som volontär på Rädda Barnen här. Vi kom i kontakt genom en kenyansk vän till mig vars mamma också jobbar på Rädda Barnen.
Eva är väldigt bra! Vi tycker typ lika i allt...iallafall allt som gäller att jobba i ett utvecklingsland, såsom att man inte vill jobba för FN eftersom de fastnar i sin byråkrati och typ aldrig träffar människorna som de ska hjälpa, sen sitter de med skyhöga löner och försvarar det med urdåliga argument. Att vi tycker lika i allt...kanske var att överdriva, vi har bara träffats två gånger. =)

Imorgon blir det en heldag på NDI.

Veckan som ligger framför känns ganska späckad, samtidigt har jag tusen saker i huvudet med saker som jag måste fixa och göra...såsom att ändra mina flygbiljetter hem, bestämma mig om jag ska åka till Tanzania första helgen i april eller veckan senare och då även åka till Zanzibar, få klart ansökningar till bland annat THS för hösten. Sen på onsdag kommer Anna och Erika. Det ska bli väldigt roligt! Jag hoppas jag har lite bättre kontroll över mitt liv då...

Godnatt!

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Ändra biljetten hem? Vad är detta Hanna? :-)

12:21 AM  
Blogger HC said...

Jag har alltså tänkt komma hem en vecka tidigare. =)
Antar att du inte klagar på det? ;)

9:47 AM  

Post a Comment

<< Home