HC

Från livet i Nairobi till livet i Stockholm vidare till Sudan. Tillbaka i Nairobi och vidare till Tanzania.

Wednesday, March 22, 2006

Toaletter

Nog för att jag nu bor i en lyxig lägenhet nu, men den har lite defekter så som att toaletten inte går att spola. Nu är det ju inte hela världen eftersom man löser det lätt med en vattenhink. En annan upplevelse idag på morgonen var att duschen var för varm. Verkligen ett rikemansproblem!

Idag när jag kom till NDI så var min internetkabel helt borta. Tydligen så har de dragit lite nya uppkopplingar här och då hade min 5 m långa kabel kommit väl tillpass. Jag fick den i julklapp av min bror. På tal om julklappar så fick jag också en fläkt av min bror i julklapp som man kopplar in genom USB-porten. Tyvärr glömde jag den när vi åkte till Garissa i helgen där det var över 30 grader varmt och väldigt fuktigt.

Jag har ju besök här nu och idag ser de ut som två kräftor. Under ett par timmar igår hade de utnyttjat Bjartes pool...och resultatet ser vi idag. Sen har den ena drabbats av 1=2, eller hur är det vi brukar säga?? Ni som är insatta i de magbekymmer som kan uppkomma i östafrika vet vad jag menar =)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home