HC

Från livet i Nairobi till livet i Stockholm vidare till Sudan. Tillbaka i Nairobi och vidare till Tanzania.

Friday, May 19, 2006

Good morning?

Att stiga upp kl 6 varje morgon är verkligen inte min grej! Har gjort det 4 ggr nu denna veckan och har två morgnar kvar. Helst hade jag viljat lägga mig kl 21 ikväll, men eftersom jag satte på diskmaskinen så måste jag vänta ut den. Har huset för mig själv då syster har farit till Grekland och föräldrarna är på en weekend resa i Estland.

Idag på jobbet pratade jag med en arbetskamrat som frågade lite om det här med att chatta. Hon är född -69 och jag anser att hon är ganska ung. Det som förvånade mig var dock att hon aldrig har använt internet! Hon betalar räkningar på det gamla vanliga sättett med postgiro och fick förklara för mig hur man gjorde det. Hon berättade att hon visste en hel del om det ändå och att hon läser mycket om internet, e-mail, chat och bloggar i tidningar men aldrig har testat.

På något sätt känns det för mig att man går miste om mycket om man inte kan hantera internet och är 37 år. Tänk hur ofta det hänvisas till internetsidor både på TV och i tidningar. Samtidigt om man inte har stigit in i cybervärlden så kanske man inte tycker att man missar något. Det man inte vet något om, kan man väl aldrig sakna?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home