HC

Från livet i Nairobi till livet i Stockholm vidare till Sudan. Tillbaka i Nairobi och vidare till Tanzania.

Wednesday, May 24, 2006

Riksmöte

Imorgon bär det av till KDUs riksmöte. I år är jag mötesordförande och behöver formellt inte ta ställning till några motioner eller kandidater till förbundsstyrelsen. Känns väldigt skönt!
Fast ordförandeskapet kan vara nog betungande med jobbiga propositionsordningar och replikskiften. Det känns som vi är ett ungt ordförandeteam i år...vilket väl beror på att jag är äldst =)
Det ska verkligen bli jätte kul faktiskt med Riksmöte och få träffa alla kära gamla vänner i KDU. Sen har ju Ruth anlänt ifrån Kenya också och hon har ryktat om en liten present till mig ifrån Youth Assemblys styrelse. Jag blir ju väldigt nyfiken.

Idag är sista dagen för att ansöka om att åka till Kenya och representera KDU. Jag är väldigt nyfiken på vilka som har sökt och vilka två som kommer att få åka. Resan är i juli...då det tyvärr är väldigt ruggigt och kallt i Nairobi men det är ju en upplevelse ändå att få komma till Kenya.

Nu ska jag ordna sista packningen...ser inte bra ut om jag står här och skriver när mamma har lovat att sy upp mina jeans. Jag har nålat och lagt upp dem, så det är väl inte så väldigt svårt den sista delen. Fast jag känner mig själv, om något går fel så kommer jag bli väldigt upprörd och tjurig eftersom jag är så trött efter jobbet...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home