HC

Från livet i Nairobi till livet i Stockholm vidare till Sudan. Tillbaka i Nairobi och vidare till Tanzania.

Tuesday, May 23, 2006

Helgjobb

Det finns vissa fördelar med att jobba helg och självklart många nackdelar. Men utifrån mitt perspektiv så är den största fördelen med att man med gott samvete kan vara ledig på måndagen och även tisdagen.
Eftersom jag för en tid bor hemma hos föräldrarna så behöver jag min ensamtid. Jag vill vakna och gå upp när det är tyst i huset. Med en ledig måndag och tisdag får jag detta. En annan fördel med att vara ledig på vardagar är att det inte är så mycket folk i affärerna. Shopping kan ske lugnt och stilla utan att behöva vänta i långa köer eller att det är skrikande ungar som springer omkring bland kläderna.
Nackdelen med att jobba helgerna är ju att det inte så lätt att umgås med vänner. Nu är ju dock mitt fall så att jag inte har många vänner kvar i Jönköping. De flesta har flyttat till Göteborg eller Stockholm.
I helgen jobbade jag alltså, men tyckte dock ändå att jag fick ut ganska mycket av helgen. Efter lördagens jobb så åkte jag ner till stan och deltog i Kalajståget. KDU gick under parollen "Sänk bensinskatten". Tyvärr stödjer jag inte detta, men tänkte som så att om jag vore distriktsordförande så skulle jag vara tacksam för varje kduare som ställde upp. De hade även en banderoll med KDU hjärta Familjen, ett bra mycket bättre budskap. Efter halva vägen kom en annan gammal fd kduare (vet inte om jag med "annan" menar att jag är en fd, kanske en fd i KDU Jönköping) och tågade med, Erik Arnalid. Väldigt trevligt att få en liten pratstund med honom. Vi satt tillsammans i KDU Jönköpingslän presidie när jag var distriktsordförande.

Självklart hann jag med Eurovision contest på kvällen tillsammans med Jullan som var hemma på besök. Jag vet inte vad jag ska säga om den vinnande låten...men nog fanns det bättre alternativ till vinnare.
Innan vi bänkade oss framför TVn fick jag ett sms ifrån min syster där hon berättade att hon och hennes vän satt på Olympic Arenan i Aten och väntade på att det hela skulle börja.

På min lediga dag idag står det klippning på schemat sen ska jag försöka hitta något att ha på mig på festen till helgen i samband med KDUs Riksmöte.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home