HC

Från livet i Nairobi till livet i Stockholm vidare till Sudan. Tillbaka i Nairobi och vidare till Tanzania.

Monday, August 28, 2006

Bloggtorka

Snacka om bloggtorka! Jag tror inte jag har skrivit här på över 2 veckor.
Livet är lite väl intensivt just nu, men det är för det mesta bara kul.

Mina dagar består av min Volvo V50 och mitt partytält, som allt för ofta villar bort oss i Stockholms Kommun eller innerstan. GPS är inte till någon hjälp då den inte är tillräkligt uppdaterad utan ber en att göra en laglig u-sväng i söderledstunneln. Däremot kan jag tipsa er om en person som är bättre än GPS, Jacob A.

Situation. Hanna ska köra till Skärholmen från Munkbron i Gamla Stan, men då GPS vägra sätta igång vid avfärd så är hon snart bortkommen i området söder om söder.

Hanna: Hej Jacob, det är Hanna. Jag behöver hjälp, jag vet inte var jag är?!
Jacob: Kan du beskriva hur det ser ut där du står just nu?
Hanna: Ähh...jag står vid en busshållsplats och på andra sidan är det en Pizzeria. Busshållplatsen heter nog Årstavägen.
Jacob: Det är bra! Du är på rätt väg. Har du sett en skylt mot E4:an söder.
Hanna: Ja, det gjorde jag nog för en stund sen...
Jacob: Gör en u-sväng och försök följa skyltarna mot E4:an. Därefter kommer du passerar (Jacob räknar upp ett antal förorter), sen kommer det en skylt mot Skärholmen.
Hanna: Är det så enkelt?! Tusen tack, kunde ingen sagt till mig från början att köra mot E4:an söder?
Jacob: Hör av dig igen om du får problem.

Efter snart två veckor med min bil, så börjar jag att lära mig söderorterna lite bättre. Varje gång jag kommer fram till mig mål, blir jag så nöjd med mig själv! ;)

Det är inte bara Jacob som är en räddande ängel i stan utan även Josefin A.
I helgen flyttade jag in med Josefin A. Av en ren tillfällighet så kom jag med mitt pick o pack kl 17:40 o Josefin upplyser mig då om att kl 18 har hon tvättid, o undrar samtidigt om jag har något att tvätta. vilken fråga! Jag har inte hunnit tvätta på två veckor!

Igår söndar händer något mer oväntat, den lokalavdelning som jag skulle hjälpa under hela dagen berättar att jag inte behöver vara där alla timmar, utan det räcker med att jag kommer tillbaka på eftermiddagen (det måste ha varit en ängel som gav dem den uppbarelsen). 4h ledigt! Jag hann både handla, laga mat (första måltiden hemma på två veckor), betala räkningar och fixa inför skolstart.

Idag har jag o min kollega sarah haft torgmöte med Désirée Pethrus Engström och Pia Lidwall. Första mötet var vid 5:e Hötorgshuset och det andra utanför PUB på Drottninggatan.
För er som inte har känt av det, så kan jag upplysa er om att det kommmer att gå för Kristdemokraterna i valet. Det räcker med att gå ut på Drottninggatan så känner man av opinionen där. ;)

Hanna: Varsågod, en folder från Kristdemokraterna.
Väljare: Nej tack, nä men Herregud. Jag ska ju rösta på er i år. Jag tar gärna en. Tack så mycket


Såg att Jullan bloggutmanade mig häromveckan. Jag får återkomma med svar på den utmaningen...

1 Comments:

Blogger Julia said...

I have missed you snygging!

10:50 PM  

Post a Comment

<< Home