HC

Från livet i Nairobi till livet i Stockholm vidare till Sudan. Tillbaka i Nairobi och vidare till Tanzania.

Friday, August 11, 2006

Högaktat besök

Mina föräldrar har en granne som är född 1913. Hon heter Ines och är en helt underbar dam! Idag var hon hembjuden till oss på våfflor. Trots sin ålder så är hon otroligt pigg och har minnet i behåll och har många gamla intressanta historier att berätta. Hon är klar med vad hon tycker, vet vad som händer i omvärlden och ville att vi skulle bland annat uttala oss om kriget i Mellanöstern. Hon ställer oftast intressanta frågor om omvärlden och mig frågar hon ofta om mina vistelser i östafrika och Nepal. Sen så säger hon många roliga saker såsom idag:

Tyvärr så brister mitt minne så jag kan inte citera allt roligt hon sa. Men lite fastnade såsom när mina föräldrars hyresgäster gick förbi utanför fönstret. De är 27 respektive 28 år gamla.

"Men Hanna, Åhhh vad snygg han är!" (sen skrattar hon åt sig själv efter den kommentaren)



Angående sitt barnbarns barns bröllop, i vilken kyrka de gifte sig i :
"Det var en sådan där profan vigsel."

om sprit:
"Nä, någon snaps tar jag inte. Sådant där tycker jag inte om!"

och tillslut om vilken partiledare hon tycker om:
"Jag tycker om den där som kommer från Bankeryd"


Goda grannar!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home