HC

Från livet i Nairobi till livet i Stockholm vidare till Sudan. Tillbaka i Nairobi och vidare till Tanzania.

Thursday, August 31, 2006

Ettan blev en tvåa

Jag har precis varit och skrivit på kontrakt för en tvåa på studenthemmet Tempus. Tvåan ska jag dela med en tjej som heter Frida. Det har varit mycket ångest under veckan innan allt blev klart. Frida var inte riktigt säker på hur hon ville ha sitt boende här i stor staden. Vi känner varandra inte sen innan. Vi träffades i måndagskväll för första gången och försökte lite snabbt lära känna varandra. Jag tyckte det kändes bra, men en viss osäkerhet fanns hos Frida (vi kan väl alla förstå henne ;) hehe... ). Jag bestämde mig sedan för att ta tvåan oavsett om jag visste vem jag skulle dela den med.
Idag på morgonen fick jag ett sms från Frida som sa att hon gärna ville försöka att dela lägenhet med mig. Så nu känns allt väldigt bra!

Att byta upp sig från en etta med kokskåp till en två med kök, känns riktigt bra. jag har ju förståss inte på riktigt bott i ettan...men jag delade en med marlene i två veckor...o tanken att bo i en etta i två år kändes inte bra!

Nu ska bara möblerna komma upp också...sen kanske man kan börja bo här på riktigt. =)

1 Comments:

Blogger Meeri said...

Gött! Jag kommer nog aldrig vilja bo i en etta igen. Grattis till din nya lya och hoppas det funkar bra med din roomie!

9:45 AM  

Post a Comment

<< Home