HC

Från livet i Nairobi till livet i Stockholm vidare till Sudan. Tillbaka i Nairobi och vidare till Tanzania.

Tuesday, August 01, 2006

Studenthemmet Tempus

Jag har idag fått lägenhet på Studenthemmet Tempus i Bromma. En liten etta på 21,5 kvm med sk kokvrå/skåp. Det känns ganska bra. Att det inte ännu är helt bra beror på att jag inte vet hur det har gått för min vän Marre. När jag fått bekräftelse om att även hon har fått en lägenhet där så kommer det kännas mycket bra!

Nu ska jag ge mig i kast på Lådornas Hemligheter. Jag ska börja med en låda som innehåller böcker, därefter en med rubriken "krafs från skrivbordet". Vore det inte underbart om jag kunde minska ner mitt materiella lite! Jag förstår inte varför jag har en tendens att spara på så mycket saker. Läget är ju nu så att jag faktiskt inte har saknat dessa saker som jag har haft nerpackade i över ett år, vad är det då som säger att jag helt plötsligt skulle börja sakna dem? Kontentan måste ju bli att det är mycket som bara är att kasta eller skänka bort!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home