HC

Från livet i Nairobi till livet i Stockholm vidare till Sudan. Tillbaka i Nairobi och vidare till Tanzania.

Thursday, November 02, 2006

Back to business!

Då så var jag på plats på NDIs kontor i Nairobi. Det kalla konferensrummet (där jag oftast satt i våras) har omvandlats till ett kontor med 3 skrivbord varav jag har fått tillgång till ett. Sen jag var här sist så har kontoret växt och det är mycket nya ansikten och det sitter människor överallt.
Som vanligt kommer jag först och främst arbeta med Dixon, men även Phoebe som är intern här. Redan imorgon fredag har vi workshop. Det var meningen att vi skulle ha börjat i Kakamega (Western province), men det har blivit lite ändringar så nu ska vi till Juja som ligger strax norr om Nairobi. Det första partiet som jag kommer att möta är Liberal Democratic Party och främst kvinnor och ungdomar. Vi ska utbilda dem i Role of Political Parties in a Mulit-Party Democracy, Party Organization and Management, Strategic Planning och Communication Skills. Jag fick välja ämne så den här gången blir det Party Organization and Management. Ska nu sätta mig och läsa på lite om hur partierna är organiserade här i Kenya och sedan lägga upp min lilla föreläsning.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home