HC

Från livet i Nairobi till livet i Stockholm vidare till Sudan. Tillbaka i Nairobi och vidare till Tanzania.

Saturday, October 14, 2006

Hemma?

Anlände för ca 3h sedan och har hunnit med lite middag och kenyanska nyheter. Nyheterna var väl inte speciellt trevliga dock. Det rapporterades om en mamma som hade skurit av sina söners penisar. Föräldrarna hade börjat bråka o fadern hade uttryckt att han ville hellre ha flickor än söner, så mamman tog saken i egna händer.

Det känns underbart att vara tillbaka! Allt är sig likt. Det enda sura var att mitt kenyanska nummer har blivit inaktivt. Då jag har varit borta så har de byggt ut det abonnemang-nätverk som jag har, o de nummer som då hade varit inaktiva i mer än 3 månader plockade de bort. Så det första jag fick göra var att köpa ett nytt sim-kort. Fungerade bra då Bjarte var lite sen med att hämta mig. Jag har meddelat de kenyanska vänner som jag gärna fortsätter att ha en närmre kontakt med mitt nya nummer, så min mobil har gått varm i ca 1 h nu. Jag var på toa och fick under den tiden 4 missade samtal och 7 sms. Inte illa!? Så populär är jag ju inte ens i Sverige ;)

Nu väntar sängen. Jag återkommer väl här snart igen då jag har bättre internet möjligheter här än hemma i min lägenhet.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home