HC

Från livet i Nairobi till livet i Stockholm vidare till Sudan. Tillbaka i Nairobi och vidare till Tanzania.

Thursday, August 02, 2007

Semester

Idag börjar officiellt min semester. Om ett par timmar går mitt flyg till Mombasa och där har jag bara tänkt ligga i skuggan och läsa deckare. Vi får väl dock se om min tanke håller då NDI igår erbjöd mig att medverka på deras workshop med Shirikisho Women. Shirikisho är ett parti som har sitt starkaste fäste i kustprovinsen. Om jag medverkar får jag två hotellnätter med fullboard betalt av NDI vilket inte är helt illa. Samtidigt lockar Mombasas stränder och sol, speciellt då sommaren i Sverige inte har varit någon höjdare.

Nairobi vädret är inte heller någon höjdare under denna tiden av året. Kallt och ruggigt eller en tryckande fuktighet. En hel del regn vilket förståss gör luften lite lättare att andas.

Jag sitter på NDIs kontor och bloggar. Nätet går upp och ner så det är rent omöjligt att läsa mail på FC:n. Jag var här även igår eftermiddag, efter att jag hade skickat iväg min reskamrat Edvard till Nakuru nationalspark. Igår kväll umgicks jag med John Inge som jobbar för NDI, tidigare internationell sekreterare för KRF i Norge. En trevlig kväll som gav mig en ganska god inblick i systerpartiet i Norge. Jag är imponerad över hur de har lyckats få in så många unga på tunga poster i partiet och att de var tvungna att kvotera in en man i deras partistyrelse. Tänk när vi har den situationen i Sverige.

Nu kom John Inge med ett värme element. Han tycker det är lite för kallt här på kontoret, det säger väl en hel del om vädret här just nu.

Vi får väl se när jag återkommer här. Jag kan ju inte direkt stoltsera med en god regelbundenhet på bloggen. Ha de!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home