HC

Från livet i Nairobi till livet i Stockholm vidare till Sudan. Tillbaka i Nairobi och vidare till Tanzania.

Wednesday, January 14, 2009

Tanzania

Efter en månads tystnad så kanske det är dags att skriva något här. Jag har haft en underbar tid i Nairobi med gamla och nya vänner. Jag har insett hur mycket alla vänner här betyder för mig och hur mycket jag tycker om Nairobi, även om staden har sina baksidor.

Imorgon tar jag bussen till Tanzania där jag ska stanna en tid framöver. Hur länge vet jag inte, men längst till April. Det beror lite på framtida kontrakt. Jag har lite på gång, men inget som är säkert ännu. Jag meddelar här på bloggen när jag vet mer.

Ett av målen med Tanzania-resan är att träna på och lära mig bättre swahili. Jag har stor press på mig eftersom jag har sagt det till alla mina kenyanska vänner. Enligt min inköpta swahilibok så räcker det med 2h per dag i 60 dagar för att bli hyffsat duktig. Med tanke på att jag har fler timmar än så i ryggen, så borde jag vara expert snart! ;)

Tutaonana!

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hi! Hanna - I am fan African authr from Arusha - Tanzania - visiting Sweden. Thrilled to know that you are at my hometown.

Nixon Issangya
www.africa-mission.com
www.issangyabooks.blogspot.com

11:46 AM  

Post a Comment

<< Home