HC

Från livet i Nairobi till livet i Stockholm vidare till Sudan. Tillbaka i Nairobi och vidare till Tanzania.

Friday, June 02, 2006

Don´t give up!

Jag och några vänner till mig har fått en sång per email till oss idag som heter "Don´t give up" av Xavier Naidoo !

Don't give up
You still have us
Don't give up
We don't need much of anything
Don't give up
'Cause somewhere there's a place where we belong

Rest your head
You worry too much
It's going to be alright
When times get rough
You can fall back on us
Don't give up
Please don't give up

Vi som har fått sången är alla med i KDU och där sker just nu något av en utrensning av personer efter åsikter. Från att ha varit ett brett förbund (med tanke på åsikter) håller KDU på att bli otroligt smalt och de som anses vara "farliga" rensas bort. Ni kanske inte visste att jag är otroligt farlig? Jag är farlig för att jag har lång erfarenhet av KDU, alltid säger vad jag tycker och tänker vilket uppfattas skrämmande för en del, att jag vågar konfrontera människor och för att jag lyfter fram internationell solidaritet för mycket. Det enda som jag vill i KDU är att jobba med de internationella frågorna, att göra Kenyaprojektet ännu bättre, låta fler KDUare få ta del av det, och tror det eller ej men jag anser mig vara ganska kompetent i dessa frågor.
I det KDU som vi håller på att få idag så tas det inte hänsyn till kompetens och erfarenhet. Kompetens och erfarenhet anses som farligt och hotande för ledningen. De gräver sin egen grav. Och kanske gör även jag det med detta inlägg?

1 Comments:

Blogger Julia said...

vi är ju bäst HC. det braiga är ju att vi vet om det också ;) Folk blir ju skraja för oss av en anledning.

12:34 AM  

Post a Comment

<< Home