HC

Från livet i Nairobi till livet i Stockholm vidare till Sudan. Tillbaka i Nairobi och vidare till Tanzania.

Thursday, August 03, 2006

Liv på nätet

När jag ikväll kopplade upp mig märkte jag ganska snart att vissa personer i min omgivning är tillbaka vid sina datorer. Hur märker jag detta? Jo, min mailbox är full med mail som redan har blivit besvarade 20 gånger av de andra två personerna som också har fått dessa mail. Då var semestern slut för deras del och jag fortsätter mitt tappra försök att ta hand om pensionärerna på Lindgården en vecka till.
Varje sommar ställer jag mig frågan, var detta sista sommaren som jag sommarjobbar här? Svaret blir oftast serverat ett par månader innan nästa sommar.

Spontanitet är bra och det hinns ofta med på sommaren. Som idag. I söndags när jag åkte till Skövde så parkerade jag min cykel nere vid stationen i Jönköping. Idag var det allt dags att hämta den och jag fick skjuts ner med mina föräldrar. Min tanke var att jag bara skulle cykla direkt hem då jag ganska nyligen hade kommit upp ur sängen och typ bara duschat och klätt på mig. Smink o smycken hade jag inte ens fått på mig. Men, när jag ändå var nere på stan så tänkte jag att jag kunde ju titta in på Åhlens o fixa lite mjukplast fodral till mina cd-skivor. Åhlens på stan hade inte dessa hemma vilket betydde att jag måste åka till köpcentret a6. Utkommen från Åhlens tänkte jag bara ta ett litet spontan besök i affären Vila. Det slutade med två spontaköp. Ut kom jag med två skjortor. När jag nu ändå hade visat mig för halva Jönköping så tänkte jag att jag kunde ju cykla upp på a6 också o fixa fodralen. In kommer jag på a6, ser frisören och kommer på att jag behöver klippa mig. Frisören visar sig ha en tid just då... nu är jag alltså nyklippt. Utkommen går jag vidare till Åhlens, passerar Vero Moda o tanken slår mig att jag borde gå in o prova den där skjortan jag såg förra veckan och som jag då var för lat för att prova. Men, jag är ju målinriktad o fixar mina fodral först. Sen väl inne på Vero Moda så är min köpfilosofi att om jag ändå ska prova ett plagg så kan jag ta med mig några till. Spontanbesöket på Vero Moda slutade med en kostym och en skjorta till.
Innan jag trampade hemåt gjorde jag ett stopp på IKEA där jag mötte upp föräldrarna för en fika.
Som sagt, spontanitet är bra men kan lätt bli lite dyrt. Tack säger jag till Lindgården som uppehåller min spontanitet varje sommar genom att ge mig mer jobb än vad som är bra för mig. =)

ps. jag har förhandlat med föreståndaren på Lindgården idag så imorgon behöver jag inte gå dit förrän kl 8 istället för 7.

4 Comments:

Blogger Julia said...

men, visst älskar du alla PP-mail? ;)

11:58 PM  
Blogger HC said...

=) självklart gör jag det!

12:33 AM  
Anonymous Anonymous said...

En del bloggar söker man upp och läser läser för att författaren både skriver kloka tankar och har tydliga åsikter om vardagen ... Detta är en sån blogg!

Hoppas att allt går bra framöver!

4:24 PM  
Blogger HC said...

Tack ska du ha mr/mrs/ms anonymous! Nu blev jag glad!=)

11:45 PM  

Post a Comment

<< Home